Autor:
Artem Podrez, pexels.com

Eesti keele õppimine ja õpetamine mitmekultuurilises klassis

Maht: 110 akadeemilist tundi (56 tundi auditoorset, 54 tundi iseseisvat tööd)
Sihtrühm: I-II kooliastme õpetajad, tugispetsialistid, kellel on aktiivne töösuhe üldhariduskoolis.
Koolituse toimumine: 4.-5.märts, 22.-23.aprill, 13.-14.mai, 04.juuni

Koolituse ajakava:
E 04.märts 2024 kell 10.00 - 17.00 Ruumis 116
T 05.märts 2024 kell 09.00 - 16.00 Ruumis 116
E 22.aprill 2024 kell 10.00 - 17.00 Ruumis 304
T 23.aprill 2024 kell 09.00 - 16.00 Ruumis 116
T 13.mai 2024 kell 10.00 - 17.00 Ruumis 116
K 14.mai 2024 kell 09.00 - 16.00 Ruumis 116
N 04.juuni 2024 kell 10.00 - 17.00 Ruumis 116

Toimumiskoht: Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudis aadressil Jakobi 5, Tartu.

Koolituse eesmärk: suurendada õpetajate kultuuridevahelist pädevust ja valmisolekut töötada mitmekeelses ja -kultuurilises klassis ning arendada muukeelsete laste eesti keele oskust ja kultuuriteadlikkust mitmekesiste meetodite rakendamise kaudu.

Koolituse sisu:
Kultuuridevaheline haridus ja õpetaja pädevused
Laste keeleline ja kultuuriline identiteet mitmekultuurilises keskkonnas
Muukeelne õpilane I-II kooliastmes. Eesti keele kui teise keele õppe põhimõtted, I osa
Muukeelne õpilane I-II kooliastmes. Eesti keele kui teise keele õpetamise mängud, võtted, õppematerjalid, II osa
Mängides eesti keeles kõnelema
Mängides kuulama ja jutustama, lugema ja kirjutama
Keeleõpet toetav digiõppevara
Iseseisev töö.

Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
- on teadlik kultuuridevahelise hariduse eesmärkidest ning tunneb võimalusi arendada oma kultuuridevahelist pädevust;
- oskab rakendada diskrimineerimist ennetavaid strateegiaid ning kultuuripimedat hoiakut;
- teab keeleliste osaoskuste (jutustamine, kuulamine, kirjutamine ja lugemine) õpetamise põhimõtteid I-II kooliastmes ning oskab kavandada mänge ja mängulisi tegevusi keeleliste osaoskuste arendamisel;
- oskab kujundada muukeelset last toetavat mitmekeelset õpikeskkonda;
- oskab kasutada eesti keele kui teise keele arengut toetavaid meetodeid ja õppevahendeid, arvestades seejuures õpilaste eripära ning keelelist tausta;
- väärtustab kultuurilist mitmekesisust ja õpetamist kultuuriliselt mitmekesises klassis, rakendades erinevaid veebikeskkondi ja õpitarkvara.
- oskab leida ja valida õppetööd toetavaid digitehnoloogilisi vahendeid ja näitlikustab, kuidas neid õppe- ja kasvatustegevuses eesmärgipäraselt rakendada;
- oskab planeerida ja korraldada õppe- ja tunniväliseid tegevusi, lõimides tehnoloogilisi vahendeid eesti keele omandamisse.

Lõpetamise tingimused: Koolituse läbimiseks on vajalik osalemine vähemalt viiel õppepäeval ja iseseisvate tööde sooritamine ning õpiväljundite saavutamine.

Õppejõud-koolitajad: Pirjo Mõttus, Esta Sikkal, Krista Uibu, Ilona Võik, Maiki Vanahans
Väljund: Koolituse lõpetamise tingimused täitnud õppijad saavad Tartu Ülikooli täiendusõppe digitaalse tunnistuse.

Maksumus: Koolitust rahastab Haridus- ja Teadusministeerium. Koolitus on sihtrühmas märgitud osalejale õppeteenustasuta.

REGISTREERUN KOOLITUSELE

Algõpetuse didaktika kursus

Algõpetuse didaktika kursuse tutvustus ja registreerimine.
Tartu Ülikool

Tehnoloogiaga rikastatud mängud 3-7-aastaste laste eesti keele õppe toetamiseks

Tartu Ülikool

Aktiivse ainetunni digiamps: erivajadusega lapse tunni rikastamine aktiivsete tegevustega