Kujundav hindamine
Projekti algus: 01.01.2011
Projekti lõpp: 31.12.2013
Vastutav täitja: Margus Tõnissaar
Projekti täitjad: Anita Kärner, Maria Jürimäe, Katrin Lamesoo
Hindamine on 2010. a uuendatud põhikooli ja gümnaasiumi riiklike õppekavade üks uuenduslikke komponente, eriti seoses kujundava hindamisega. Lisaks õppekava uuendamisega seotud aruteludele koolis on hindamise problemaatika tekitanud diskusioone ühiskonnas laiemalt. Hulk arvamusavaldusi on ilmunud ajakirjanduses nii kodanikeühendustelt (Lastevanemate Liit, Õpilastliit) kui ka haridusteadlastelt, lapsevanematelt, poliitikutelt. Arvamused hindamise meetoditest kuni reaalselt koolis toimiva hindamise objektiivsuse-subjektiivsuseni on n.ö. seinast seina. Seega on teema aktuaalne ning nõuab ühelt poolt reaalse olukorra kohta empiirilise materjali kogumist ja analüüsi. Teiselt poolt, koolid, õpetajad, õpilased ja lapsevanemad vajavad selgitusi kujundava hindamise võimalustest, metoodilisi materjale, juhtumianalüüse ja näiteid nii eesti koolidest kui ka teistest riikidest, kus niisugused kogemused on olemas (näit Šotimaa, Holland jt).
Käesolev uurimis- ja arendusprojekt keskendub esimesel aastal koolidest empiirilise materjali kogumisele ja analüüsimisele, teisel aastal jätkutakse sekkuva uuringuga ja kolmandal aastal valmib metoodiliste materjalide kogumik.