Koolieelse lasteasutuse ja üldhariduskooli riiklike õppekavade teoreetiliste aluste analüüs ja nende rakendusväärtus osapoolte hinnangul (Õppekava).
Projekti algus: 1.09.2010
Projekti lõpp: 30.09.2014
Projekti põhitäitjad: prof Edgar Krull, Anita Kärner, Ene Käärik
Projekti täitjad: Maria Jürimäe, Juta Jaani, Pille Kõiv
Rahastaja: Euroopa Sotsiaalfondi programm Eduko
Projekti eesmärgiks on määratleda Eesti alus- ja üldhariduse riiklike õppekavade (1996 – 2010) positsioon kaasaegsete rahvusvaheliselt tunnustatud õppekavamudelite kontekstis; anda hinnang õppekavade põhjendatusele, terviklikkusele ja sidususele; selgitada õpetajate, haridusametnike ja hariduspoliitikute eelistused alus- ja üldhariduse õppekavade suhtes, selgitada õpetajate hindamiskäsitlused ja –praktikad ning nende ootused riiklikus õppekavas hindamist käsitlevale osale; esitada ettepanekute pakett alus- ja üldhariduse õppekavade arendamiseks Eestis. Rakendatakse erialase teaduskirjanduse ja eri riikides kasutatavate õppekavamudelite analüüsi, ekspertide intervjueerimist ning õpetajate ankeetküsitlust. Uuringu tulemusena selguvad tegelikud erinevused riiklikult planeeritud ja õpetaja poolt tajutud õppekava vahel ning õppekava arendamisvajadused rahvusvaheliselt tunnustatud õppekavamudelite valguses.