Teadus- ja arendustöö
Tartu Ülikooli haridusteaduste instituut koolitab õpetajaid, eripedagooge, logopeede, sotsiaalpedagooge, koolijuhte ja õppejõude nii taseme- kui täiendusõppes, tuginedes nüüdisaegsele haridusteadusele.
Teadustöö peamised valdkonnad:
- õpetaja professionaalne areng (sh õpetaja erialase kompetentsuse kujunemine, seosed õpetaja professionaalse arengu ning erinevas vanuses õpilaste akadeemiliste teadmiste ja üldoskuste vahel, õpetajate ja õppejõudude õpetamispraktikad ning uskumused);
- haridustehnoloogia ja digitaalne kirjaoskus (sh uurimuslik õpe ja probleemilahendamine veebikeskkondades, digipädevused, vastutustundlik teadus ja innovatsioon);
- eripedagoogika (vahendite väljatöötamine erivajadustega õppijate arengu hindamiseks; teaduspõhise õppevara ja õpetaja juhendmaterjalide väljatöötamine hariduslike erivajadustega õppijatele; kõne- ja keelepuuete avaldumise eesti keeles kirjeldamise ja nende teraapia aluste väljatöötamine);
- hariduskorraldus ja haridusjuhtimine (sh kvaliteedisüsteemid hariduses, koolivõrk, kooli autonoomsus, koolijuhi rollid ja kompetentsus, PISA uuringud).
Olulisimad hiljutised publikatsioonid on uurimusliku õppe, digiturvalisuse, õppija metakognitsiooni ning õpetaja õpetamistegevuste ja õpilaste tulemuste vahelise seose teemal.
Instituudi töötajad on osalenud rahvusvahelistes arendusprojektides, millest suuremate sisuks on veebipõhised uurimusõppe keskkonnad ning õpianalüütika põhine e-hindamine (Go-Lab, Uuringulaegas, WatchMe).
Haridusteaduste instituut koordineerib üleülikoolilise õpetajahariduse konsortsiumi Pedagogicumi tegevust (õppekavad, kutsestandardid, praktikasüsteem, arendusprojektid).
Koos Tallinna Ülikooliga annab instituut välja eelretsenseeritavat ja avatud juurdepääsuga Eesti Haridusteaduste Ajakirja, millel on rahvusvaheline toimetuskolleegium.
Tihe koostöö teadus- ja arendusprojektides on olnud loodus- ja reaalteaduste valdkonnaga, (nt erialased didaktikakeskused, IKT karjäärivalikute projekt, Quantum Spin-Off projekt).
Vasakpoolses menüüs on info käimasolevate teadus- ja arendusprojektide kohta.