Uurimused kutseaastast
Kutseaasta seired
Kutseaasta eesmärk on toetada nooremõpetaja toimetulekut esimesel tööaastal. Samas on oluline analüüsida ja hinnata püstitatud eesmärgi täitmist. Selleks viidi 2004/2005 käivitunud kutseaasta esimese etapiga paralleelselt läbi kutseaasta seire, kus mentorid, nooremõpetajad ja haridusasutuse juhid andsid tagasisidet läbitud õpetajakoolitusele, nooremõpetajate tugiprogrammile, mentorikoolitusele ja toetusmaterjalidele. Seire viiakse läbi igal aastal.
Muud materjalid
- Liina Lepp, Ingrid Koni, Marge Kimmel ja Anne Raam "INDUCTION SEMINARS FOR NEWLY QUALIFIED TEACHERS IN ESTONIA: WHAT NQT-S EXPECT AND APPRECIATE?
- Marvi Remmik, Liina Lepp ja Ingrid Koni "Algajad õpetajad koolijuhi ja kolleegide toetusest esimestel tööaastatel"
- Eve Eisenschmidti doktoriväitekirja "Implementation of Induction Year for novice teachers in Estonia" kokkuvõte
- Katrin Poom-Valickise doktoriväitekiri "Novice Teachers' Professional development during their Induction Year"
- TPS-i üliõpilase Liina Lauri diplomitöö kokkuvõte
- Ülevaade uurimusest "Noorte õpetajate rahulolu läbitud õpetajakoolituse ning 2004/2005 ja 2005/2006 kutseaastaga Tartu Ülikooli praktika ja kutseaasta talituse juurde registreerunud õpetajate näitel" (Olivia Õim)
- Ülevaade uurimusest "Noorte õpetajate rahulolu läbitud õpetajakoolituse ning 2006/2007 kutseaastaga Tartu Ülikooli praktika ja kutseaasta talituse juurde registreerunud õpetajate näitel" (Olivia Õim)