Projektipõhine tööviis lasteaias nüüdisaegse õpikäsituse rakendamisel I
Projektipõhine lähenemisviis õppimisele ja õpetamisele toob rühmaruumi mitmeid eeliseid ja esindab nüüdisaegse õpikäsituse parimaid tavasid. See on sobivaks töövahendiks uueneva õppekava rakendumisel. Projektide paindlik raamistik võimaldab õppida igaühele sobival viisil, osaleda aktiivselt ning tunda end kõrgelt motiveerituna. Õppimist käsitletakse siin interaktiivsete protsessidena, kus iga osaleja panus on ühises uurimises kõrgelt hinnatud – kuuldavaks ja nähtavaks saavad iga lapse hääl, kogemused ja teooriad.
Koolituse maht: 8 tundi
Toimumisaeg: 18. november 2019
Toimumiskoht: Salme 1a, Tartu, ruum 310 kell 10.00 - 17.00
Sihtrühm: Kogu lasteaedade ja -hoidude personal – õpetajad, kasvatajad, lapsehoidjad, assistendid, õpetajaabid, õppealajuhatajad/õppejuhid, direktorid
Kursuse eesmärk on toetada projektipõhise tööviisi rakendamist koolieelses lasteasutuses.
Käsitletavad teemad:
- Eelteadmised projektitööks – lapsepõlve käsitus, lapse 100 keelt, kuidas lapsed õpivad, mängu ja loovuse roll
- Nüüdisaegne õpikäsitus – konstruktivistlik arusaam õppimisest, ennastjuhtiv ja koostöine õppimine
- Projektipõhise tööviisi olemus lasteaias, põhimõtted, kavandamine ja etapid
- Projektipõhise tööviisi erinevad võimalused – teooria ja praktika seosed toetudes mitmekesisele foto- ja videomaterjalile
- Õpiruumi loomine ja roll õppimises – laste osalus õpiruumi loomisel, avatud õpiruum, paikkonna võimaluste kasutamine, vahendid, esteetika, õpikeskkond ateljee, labori ja mänguruumina
- Töökorraldus projektõppes – laste osalus, alagrupitöö, pedagoogiline dokumenteerimine, meeskonnaliikmete roll ja koostöö
Õpiväljundid:
Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
- on tutvunud koolieelse lasteasutuse töö- ja õpikeskkonnaga;
- teab, kuidas kavandada õppe- ja kasvatustegevuse lõimivaid tegevusi;
- oskab kavandada eesmärgist lähtuvat tegevust, valides selleks sobilikud õppemeetodid;
- suudab kohandada tegevusi arvestades lapse individuaalsust;
- on teadlik lapse vaatluse põhimõtetest;
- oskab oma tegevust analüüsida ja näha arenguvõimalusi;
- on viinud läbi minitegevuse;
- on tutvunud kutsestandardi tase 6 kompetentsidega.
- on analüüsinud oma kogemusi õppeprotsessis õppija ja õpetaja seisukohalt.
Õppejõud-koolitajad:
Jaana Koger – Tartu eralasteaed Terake pedagoog-metoodik, Eesti Reggio Emilia Ühingu looja ja eestvedaja, TÜ haridusteaduste magister; projektitöö kogemus lasteaias 11 aastat; TÜ haridusteaduskonna täienduskoolituskeskuse lektor
Evelin Sarapuu – Ülenurme lasteaed pedagoog-metoodik, Eesti Reggio Emilia Ühingu looja ja eestvedaja, TÜ haridusteaduste magister (2006), projektitöö kogemus lasteaias 7 aastat; TÜ haridusteaduskonna täienduskoolituskeskuse lektor
Koolituse maksumus: 80 eurot (Arve väljastame peale koolituspäeva toimumist).
Väljund: Koolituse läbinud ja õppekava täitnud õppijad saavad Tartu Ülikooli täienduskoolituse tõendi.