Õpetajate seminari inimesed
Krista Uibu, juhataja, algõpetuse professor, PhD (pedagoogika)
Õppetöö
- üliõpilaste akadeemilise tekstiloomeoskuse arendamine
- teadusartikli kirjutamine
- eesti keele õigehääldus ja õigekirjutus alus- ja alghariduses
Õppemetoodiline töö
- e-kursuse kvaliteedimärk kursustele „Akadeemiline kirjutamine“ ja „Korrektne eesti keel igapäevases asjaajamises“
Arendus- ja uurimistöö
- õpetajakoolituse õppekavade ainedidaktikate õpetamise mudeli arendamine
- õpetajate õpetamistegevused ja arusaamad ning nende dünaamika
- klassiõpetajate õpetamisstiilid ja õpikäsitused
- õpilaste tekstimõistmisoskuste ja keelepädevuste areng põhikoolis
- struktureeritud vaatlus
- täienduskoolituste läbiviimine õpetajate professionaalse arengu toetamiseks
Osalemine projektides
- 2019–2020 ”OECD TALIS 2018 Eesti riikliku raporti koostamine“, põhitäitj
- 2018–2021 „Tartu Ülikooli õpetajahariduse kompetentsikeskuse Pedagogicum teadus- ja arendusvõimekuse tõstmine“, põhitäitja
- 2017–2021 “Klassiõpetaja ja koolieelse lasteasutuse õpetaja õppekavade ainedidaktikate nüüdisajastamine ja nende õpetamise mudeli väljatöötamine süstemaatilise analüüsi toel”, vastutav täitja
- 2016–2018 – NSVHI16281 „Tartu Ülikooli õpetajahariduse kompetentsikeskuse Pedagogicumi arendamine“, alus- ja alghariduse töörühma juht
- 2015–2018 – MSHHI15057 „Õpetajatele vajaliku teadusvõimekuse edendamisest. Haridus ja praktika Serbias ja Eestis (SCOPES)“
- 2016–2018 – „Learning to Learn Together (LELETO)“
- 2014–2017 – „Baltic Young Learners of English Corpus (BYLEC)“
- 2016 – „Vaatlusinstrumendi arendamine ja rakendamine õpetajakoolituses“, vastutav täitja
Publikatsioonid: https://www.etis.ee/CV/Krista_Uibu/est?tabId=Publications
Organisatsiooniline ja erialane tegevus
- Eesti Haridusteaduste Ajakiri (EHA), vastutav toimetaja
- Ajakiri Educare, toimetuskolleegiumi liige
- European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), liige
- Eesti Akadeemilise Pedagoogika Selts, liige
- rahvusvaheliste konverentside IAIMTE (2019), EAPRIL (2019), ARLE (2017), EARLI SIGs 10, 21 ja 25 (2016) ning ISATT (2014) teaduskomiteede liige
- klassiõpetaja õppekava ning haridusteaduste doktoriõppekava programminõukogu liige
Merle Taimalu, alushariduse kaasprofessor, PhD (pedagoogika)
Õppetöö
- õppe kavandamine
- aregupsühholoogia: koolieelne ja kooliiga
- lõputöö kirjutamist toetavad seminarid
- pedagoogiline praktikum
- mäng
- pedagoogilise praktika juhendamine (lasteaiaõpetajate õppekava)
Õppemetoodiline töö
Arendus-ja uurimistöö
- motivatsioon
- õpetajate, üliõpilaste ja õppejõudude professionaalsed teadmised ja uskumused
- enesetõhusus (õpetajad, õpilased, lapsevanemad)
- pere ja lasteaia/kooli koostöö
- blogi kasutamine õpetajakoolituse praktika toetamisel
- mäng koolieelses eas
- täienduskoolituste läbiviimine pedagoogika kursustel
Osalemine projektides
- 2019–2020 ”OECD TALIS 2018 Eesti riikliku raporti koostamine“, vastutav täitja
- 2018–2021 „Tartu Ülikooli õpetajahariduse kompetentsikeskuse Pedagogicum teadus- ja arendusvõimekuse tõstmine“, täitja
2017–2021 “Klassiõpetaja ja koolieelse lasteasutuse õpetaja õppekavade ainedidaktikate nüüdisajastamine ja nende õpetamise mudeli väljatöötamine süstemaatilise analüüsi toel” - 2016–2018 – NSVHI16281 „Tartu Ülikooli õpetajahariduse kompetentsikeskuse Pedagogicumi arendamine“, alus- ja alghariduse töörühm
- 2016–2018 – „Learning to Learn Together (LELETO)“
- 2016 - LSVJS16059 "Õpetaja enesetõhususega seotud mõõtevahendi kohandamine (TSES adapteering)“
- 2014–2016 – „Looking for informal models for building vocational teachers competencies for work and at work (LoiMoCo)“, Nordplus Horizontal projekt
Publikatsioonid: https://www.etis.ee/CV/Merle_Taimalu/est?tabId=Publications
Organisatsiooniline ja erialane tegevus
- European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) liige
- Eesti Akadeemilise Pedagoogika Seltsi (EAPS) juhatuse liige
- TÜ haridusteaduste instituudi koolieelse lasteasutuse õpetaja programmijuht
Ave Avalo, kunstiõpetuse õpetaja, MA (kunst)
Õppetöö
- kunstiõpetus alus-, alg- ja põhihariduses
- eritehnikad kunstiõpetuses
- värvus-, kompositsiooni- ja perspektiiviõpetus
- kunstiajalugu
Arendus- ja uurimistöö
- joonistamistehnikad
- kunstiõpetuse õpi- ja õpetamismeetodid
- tegevkunstnike, laste ja tudengite näitusetegevus
- loominguline tegevus
Osalemine projektides
- 2015–2017 – Tartu Kõrgem Kunstikooli rahvusvaheline joonistus- ja graafikanäitus „Thirteen Ways of Looking at a Blackbird”
- 2014 − Drawing workshops Napoli Kunstiakadeemias ja Avellino kunstistuudios AnimArte
Organisatsiooniline ja erialane tegevus
- Tartu Mänguasjamuuseumi Sõprade Selts, liige
Osalemine näitustel
- 2018 − „Abstraktio”, Galerii Laikku, Tampere, Soome
- 2018 − „Abstraktsioon", Galerii Noorus, Tartu
- 2017 − „Thirteen Ways of Looking at a Blackbird”, Art Café, Rakvere
- 2016 − „Thirteen Ways of Looking at a Blackbird”, Galerii Noorus, Tartu
- 2015 − „Tee”, Võru Linnagalerii
- 2015 − „Kultuurkihid“, Pärnu Keskraamatukogu fuajeegalerii
- 2014 − „I Momenti Catturati“ Napoli Kunstiakadeemia ja AnimArte, Avellino, Itaalia
- 2014 − „Kultuurkihid”, Art Cafe, Rakvere
- 2014 − „Labürint“, Galerii Noorus, Tartu
Pille Kattel, matemaatika didaktika õpetaja
Õppetöö
- alushariduse ja algõpetuse matemaatika didaktika
- Arendus- ja uurimistöö
- matemaatika õpetamine I ja II kooliastmes
Arendus- ja uurimistöö
- matemaatika õpetamine I ja II kooliastmes
Aigi Kikkas, loodusõpetuse didaktika õpetaja, MSc (bioloogia didaktika)
Õppetöö
- elu mitmekesisus
- õuesõpe
- keskkonnaharidus
- looduse tundmise välipraktika
Õppemetoodiline töö
- kirjastuses Skriibus ilmunud 3. klassi inimeseõpetuse õpiku retsenseerimine
- gümnaasiumibioloogia digitaalse õppematerjalide kogu retsensenseerimine
Arendus- ja uurimistöö
- õuesõppe metoodika
- loodusteemade käsitlemine koolis ja lasteaias
- õppematerjalide koostamine
- täienduskoolituste läbiviimine õpetajate professionaalse arengu toetamiseks
Organisatsiooniline ja erialane tegevus
- Eesti Bioloogiaõpetajate Liit, liige
- klassiõpetaja õppekava programmijuht
Tiia Krass, inglise keele algõpetuse õpetaja, mag (koolikorraldus)
Õppetöö
- Briti lastekirjandus keeleõppes
- erialane inglise keel
- inglise keele praktiline grammatika
- akadeemiline kirjutamine
- iseseisva lugemisoskuse arendamine
- pedagoogilise praktika juhendamine
Õppemetoodiline töö
- kirjastuses Pakett ilmunud L. Eyre’i ja R. Eyre’i raamatu „Kuidas oma lastele väärtusi õpetada“ tõlkimine eesti keelde (2014)
Arendus- ja uurimistöö
- ilukirjanduse kasutamine võõrkeeleõppes
- lugemisoskuse ja grammatilise pädevuse arendmine võõrkeeleõppes
- täienduskoolituste läbiviimine õpetajate professionaalse arengu toetamiseks
Osalemine projektides
- 2018–2021 „Tartu Ülikooli õpetajahariduse kompetentsikeskuse Pedagogicum teadus- ja arendusvõimekuse tõstmine“, täitja
- 2019 „Klassiõpetaja õppekava ainedidaktikate arendamine kodumaise õppevara loomise kaudu“
Organisatsiooniline ja erialane tegevus
- Eesti Võõrkeeleõpetajate Selts, liige
- Eesti Inglise Keele Õpetajate Selts, liige
Heily Leola, alushariduse nooremlektor, MA (haridusteadus)
Õppetöö
- pedagoogilise praktika koordineerimine ja juhendamine (koolieelse lasteasutuse õpetaja õppekava)
- tervis ja heaolu koolieelses lasteasutuses ja koolis
- lapse areng sotsiaalses keskkonnas
Õppemetoodiline töö
- Leola, H. (2016). Mängime matemaatikat. Matemaatikategevusi 2-3-aastastele. Tartu: Atlex.
Arendus- ja uurimistöö
- õppevara arendamine koolieelses lasteasutuses
- lasteaiaga kohanemine (sh sõimeealine laps ja temale suunatud õppetegevused)
Osalemine projektides
- 2019-2021 „Alus- ja alghariduse valdkonna õppevara analüüs ning kvaliteetse ja õpilastele jõukohase õppevara kriteeriumite väljatöötamine“.
Organisatsiooniline ja erialane tegevus
- Eesti Lasteaednike Liit, liige
- Koolieelse lasteasutuse õpetaja õppekava programminõukogu liige
Leesi Peedumäe, matemaatika algõpetuse õpetaja
Mari Niitra, lastekirjanduse nooremlektor, MA (semiootika ja kulturoloogia)
Õppetöö
- Lastekirjandus
- Eesti lastekirjandus
- Maailma lastekirjanduse autoreid
- Laps Eesti kultuuriloos
Õppemetoodiline töö
- Krusten, R.; Kumberg, K.; Müürsepp, M.; Niitra, M.; Ojala, H.; Palm, J.; Reidolv, M.; Tarrend, A. (2006). Lastekirjanduse sõnastik. Tallinn : Eesti Lastekirjanduse Teabekeskus.
- Niitra, M. & Treial, E. (2015) Kodavere uavits. Liivi muuseum.
Arendus- ja uurimistöö
- lastekirjanduse teooria ja poeetika
- lapse kognitiivne areng
Publikatsioonid: https://www.etis.ee/CV/Mari_Niitra/est?tabId=Publications
Organisatsiooniline ja erialane tegevus
- Lastekirjanduse Uurijate Töögrupi (LUT) liige
- Eesti Kirjanike Muuseumide Ühing, juhatuse liige
Marianne Olbrei, loodusõpetuse didaktika õpetaja, mag (koolikorraldus)
Õppetöö
- elu mitmekesisus
- loodusõpetuse didaktika
- valdkonna „Mina ja keskkond“ õpetamine koolieelses eas
- looduse tundmise välipraktika
- pedagoogilise praktika juhendamine
Arendus- ja uurimistöö
- õppematerjalide koostamine ja loodusteemade käsitlemine alus- ja alghariduses
- ainetevaheline lõiming I ja II kooliastmes
- täienduskoolituste läbiviimine õpetajate professionaalse arengu toetamiseks
Organisatsiooniline ja erialane tegevus
- Eesti Bioloogiaõpetajate Liit, liige
Kristel Ruutmets, inglise keele algõpetuse nooremlektor, MA (inglise keel ja kirjandus)
Õppetöö
- erialane inglise keel
- inglise keele didaktika I ja II kooliastmes
- suulise väljendusoskuse arendamine inglise keeles
- pedagoogilise praktika juhendamine
Õppemetoodiline töö
- Ruutmets, K., & Kurm, Ü. (2015). Phrase Book. English-Estonian. Eesti-inglise vestmik. Tartu: Studium Publishers.
Arendus- ja uurimistöö
- inglise keele õpetamine I ja II kooliastmes
- täienduskoolituste läbiviimine õpetajate professionaalse arengu toetamiseks
Osalemine projektides
- 2019 „Klassiõpetaja õppekava ainedidaktikate arendamine kodumaise õppevara loomise kaudu“
- 2016–2018 „Tartu Ülikooli õpetajahariduse kompetentsikeskuse Pedagogicumi arendamine“, alus- ja alghariduse töörühm
Publikatsioonid: https://www.etis.ee/CV/Kristel_Ruutmets/est?tabId=Publications
Organisatsiooniline ja erialane tegevus
- Eesti Inglise Keele Õpetajate Selts, liige
- Eesti Võõrkeeleõpetajate Liit, liige
- klassiõpetaja ja koolieelse lasteasutuse õpetaja õppekava VÕTA komisjoni esimees
Evi Saluveer, inglise keele algõpetuse õpetaja, MA (inglise keel ja kirjandus)
Õppetöö
- erialane ja praktiline inglise keel
- kirjaliku väljendusoskuse arendamine inglise keeles
- inglise keelt kõnelevate maade kultuur
Arendus- ja uurimistöö
- inglise keele ja kultuuri õpetamine I ja II kooliastmes
- lõimitud aine- ja keeleõpe
- täienduskoolituste läbiviimine õpetajate professionaalse arengu toetamiseks
Osalemine projektides
- 2014–2017 – „Baltic Young Learners of English Corpus (BYLEC)“
Publikatsioonid: https://www.etis.ee/CV/Evi_Saluveer/est?tabId=Publications
Organisatsiooniline ja erialane tegevus
- Eesti Inglise Keele Õpetajate Selts, liige
- Eesti Võõrkeeleõpetajate Liit, liige
- International Association of Teachers of English as a Foreign Language, liige
- klassiõpetaja õppekava programminõukogu liige
Esta Sikkal, didaktika ja praktika õpetaja, MA (saksa keel ja kirjandus)
Õppetöö
- kooli- ja lasteaia pedagoogiliste praktikate koordineerimine ja juhendamine
- algõpetuse didaktika
- muukeelne laps lasteaias
- lapse areng sotsiaalses keskkonnas
Arendus- ja uurimistöö
- muukeelne õpilane koolis
- muukeelne laps lasteaias
- täienduskoolituste läbiviimine õpetajate professionaalse arengu toetamiseks
Osalemine projektides
- 2018–2021 „Tartu Ülikooli õpetajahariduse kompetentsikeskuse Pedagogicum teadus- ja arendusvõimekuse tõstmine“, täitja
- 2017–2021 “Klassiõpetaja ja koolieelse lasteasutuse õpetaja õppekavade ainedidaktikate nüüdisajastamine ja nende õpetamise mudeli väljatöötamine süstemaatilise analüüsi toel”
Publikatsioonid: https://www.etis.ee/CV/Esta_Sikkal/est?tabId=Publications
Irja Vaas, käsitöö ja kodunduse didaktika nooremlektor, mag (koolikorraldus)
Õppetöö
- II ja III kooliastme käsitöö ja kodunduse didaktika
- I kooliastme tööõpetuse didaktika
- alushariduse kunstivaldkonna didaktika
- pedagoogilise praktika juhendamine
Arendus- ja uurimistöö
- käsitöö ja kodunduse didaktika ning selle rakendamine
- õpetajakoolituse õppekavade ainedidaktikate õpetamise mudeli arendamine
- õppijate motiveerimine käsitöö ja kodunduse tundides
- täienduskoolituste läbiviimine õpetajate professionaalse arengu toetamiseks
Osalemine projektides
- 2018–2021 „Tartu Ülikooli õpetajahariduse kompetentsikeskuse Pedagogicum teadus- ja arendusvõimekuse tõstmine“, täitja
- 2017–2021 “Klassiõpetaja ja koolieelse lasteasutuse õpetaja õppekavade ainedidaktikate nüüdisajastamine ja nende õpetamise mudeli väljatöötamine süstemaatilise analüüsi toel”
- 2016–2018 − NSVHI16281 „Tartu Ülikooli õpetajahariduse kompetentsikeskuse Pedagogicumi arendamine“, kehalise kasvatuse ja kunstide arenduse töörühm
Organisatsiooniline ja erialane tegevus
- Eesti Käsitööõpetajate Selts AITA, liige
Ilona Võik, eesti keele õpetaja
Õppetöö
- eesti keel
- I ja II kooliastme eesti keele didaktika
Õppemetoodiline töö
- Kern, K., Võik, I. (2014). Korras keel, sobiv stiil, selge sõnum. Gümnaasiumi stilistikaõpik. Tartu: Maurus.
- kirjastuses Maurus ilmunud gümnaasiumi kirjandusõpikute retsenseerimine
Arendus- ja uurimistöö
- tekstide keel ja stiil