Lõiming
Lõimitud õppes nähakse üht lahendust ainekesksuse probleemile ning laiemalt ka sellele, et õppijad suudaksid koolis õpitut uues kontekstis rakendada. Artiklikogumiku eesmärgiks ongi pakkuda tuge nii õppevara autoritele, kui ka õpetajatele seoste leidmiseks nii õppekava, õppevara kui ka tunni tasemel. Artiklite autoriteks on oma ala spetsialistid, kelles enamik osales ka ainekavade koostamises. Autorid lähtusid artikleid kirjutades uuematest didaktilistest suundumustest ja enda, kolleegide ning teiste riikide praktilisest kogemusest. Paljud kogumikus toodud näited on koolipraktikas juba läbi proovitud.
Materjali eesmärk on mõtestada lahti õppekava integratsiooni (lõimingu) mõiste ja tutvustada erinevaid integratsioonivõimalusi, et toetada ainekavade koostajaid. Samuti analüüsitakse põhikooli riikliku õppekava üldosa 2008. aasta tööversiooni integratsioonikäsitust ning tuuakse välja integratsiooni takistavad tegurid.
Ainetevaheline integratsioon - ülevaade üliõpilaste uurimistööde tulemustest (vt kokkuvõte)
Väärtuste integreerimine ainekavasse (M. Sutropi ettekanne)