Aktiivsus- ja tähelepanuhäirega laps lasteaias
- Maht: 8 tundi
- Sihtrühm: lasteaiaõpetajad
- Kursuse eesmärk on tõsta lastega töötavate spetsialistide teadlikust aktiivsus- ja tähelepanuhäire olemuse, äratundmise, sagedamini kaasnevate probleemide ning toetamise, abistamise võimaluste osas.
- Käsitletavad teemad:
Aktiivsus- ja tähelepanu häire (ATH) - mis see on ja mis seda põhjustab?
ATH diagnostilised tunnused, esinemissagedus ja kulg, kaasuvad probleemid.
Sekkumismeetodid: psühhoteraapia ja farmakoteraapia võimalused.
Koostöö vanemaga.
Tähelepanuprobleemide korral võimalikud abistavad sekkumised rühmaruumis. Abistavad keskkonna ümberkorraldused lasteaias.
Praktiliste töövahendite tutvustus (Tunnete kaardid, Muinasjutu kaardid, Lõpetamata lausete kaardid, Tugevate tunnetega toimetuleku kaardid); kasutusvõimaluste, õppemängude tutvustus -
Õpiväljundid:
Koolituse läbinu:teab ATH tunnuseid ja ravivõimalusi,
oskab eristada ATH kohta käivad levinumaid müüte faktidest,
teab ATH last abistavaid keskkonna ümberkorraldamise võimalusi,
oskab esitada tähelepanuprobleemidega lapsele toetavalt instruktsioone ja abistada efektiivsete õpioskuste omandamisel
on saanud ülevaate kogemustest, praktilistest võtetest, kuidas abistada, toetada ATH last rühmas - Õppejõud-koolitajad: kliiniline lastepsühholoog Angela Jakobson
- Väljund: Koolituse läbinud ja õppekava täitnud õppijad saavad Tartu Ülikooli tunnistuse.